Białko konopne

Białko konopne: najlepszy suplement dla wegan i wegeterian?

Białko konopne na przestrzeni ostatnich kilku lat zyskało wielu nowych zwolenników. Swoją popularność zawdzięcza nie tylko skutecznemu marketingowi, ale też wielu wartościom, które szybko zostały zauważone przez fit-świat. Czy białko konopne można uznać za najlepszy suplement dla wegan i wegetarian?

Konopie to nie tylko białko konopne

Konopie to rodzina roślin znana ze swojego dobroczynnego wpływu na zdrowie człowieka. W samych konopiach obecne jest przeszło 400 substancji o działaniu farmakologicznym. Nie ma drugiej rośliny, która dostarczałaby takiej kombinacji składników za jednym razem. Poza działaniem farmakologicznym, jej nasiona, łodygi i inne części bogate są w mikro i marko elementy. Znajdują się tutaj zarówno fitoskładniki, nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B i pełnowartościowe białka.

Białko konopne – Powody, by je stosować

Lista powodów za tym, aby stosować białko konopne jest dłuższa niż mogłoby się wydawawć. Jest to źródło błonnika, którego korzystny wpływ udowodniowo w zakresie poprawy poziomu cukru we krwi, symptomów w chorobach takich jak SIBO i redukcji ryzyka zachorowania na nowotwory. Zalecane jest, aby każdego dnia konsumować od 25 do 40 gramów błonnika.

W większości białka konopne w proszku zawierają około 7 gramów błonnika na 30 gramów produktu. W białku tym obecne są wszystkie aminokwasy egzogenne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Nienasycone kwasy tłuszczowe stanowiące 10% suchej masy białka skutecznie poprawiają profil tłuszczowy naszej diety.

W kontekście mniejszych mikro i makroelementów warto wspomnieć o antyoksydantach i minerałach. Nasiona konopi, z których wytwarza jest białko konopne zawierają fosfor, magnez, wapń, żelazo, mangan, cynk i miedź. W procesie obróbki część z nich może ulegać degradacji. Producenci deklarują jednak, że pojedyncza porcja zapewnia 80% dziennego zapotrzebowania na te składniki.

Do czego wykorzystać białko konopne?

Białko konopne może zastosować każdy. Jest skierowane nie tylko do osób ze światka fitness, ale też wszystkich tych, którzy chcieliby poznać w kuchni nowe smaki i wzbogacić potrawy o wysokoodżywcze białko. Nadaje się do ciast, wyrobów cukierniczych, a także jako dodatek do szejków proteinowych i produktów ubogich w białko.

Ilość białka, jaką zastosujemy zależna jest od naszych potrzeb. W ramach suplementacji powinna wystarczyć jedna bądź dwie porcje produktu w ciągu dnia. Jedna porcja według standardów równa jest 28 – 30 gramom produktu. Do białka konopnego bardzo firmy bardzo często dołączają miarki, z pomocą których łatwo morzemy odmierzyć porcję.

 

Twój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *